Werk en vrije tijd! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu Werk en vrije tijd! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu

Werk en vrije tijd!

Blijf op de hoogte en volg Rik

13 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Alweer een nieuwe blog, hou het toch nog redelijk vol om elke week wat te laten weten.

Afgelopen week was weer ouderwets moeilijk om de balans tussen vrij tijd en werk te houden. Heel veel leuke feestjes weer gehad, maar ook belangrijke afspraken gehad en belangrijke afspraken niet gehad.

Het was een beetje een week met wat teleurstellingen helaas. Maandag had ik een wedstrijd georganiseerd voor de teams die wij trainen. Helemaal warm gelopen, omgekleed en willend om te beginnen aan de wedstrijd moest ik mijn jongens en meiden gaan vertellen dat het andere team niet was komen opdagen en dat er die dag geen wedstrijd ging zijn. De coach had mij gebeld en gezegd dat hij niet wist wat er gebeurd was, hij had iedereen ingelicht maar niemand kwam opdagen. Hier in het vrijwilligershuis kunnen wij dan maar een ding heel hard roepen; 'T.I.A.' (This Is Africa).

Deze week heb ik ook contact gemaakt met een groep genaamd OBF (One Big Family). Dit is een groep van jongeren die aan theater doen. Ik ga kijken of ik ze met een aantal aspecten van theater kan helpen. Zij hebben met de aids awareness day bijvoorbeeld een stuk gedaan voor de school en de mede studenten te leren over de gevaren van aids.

Voor de rest hebben we ook veel leuke activiteiten gehad. Ik ben een geweldig leuke groep Nederlanders gaan paintballen en we hebben een gezellige braai gehad. Verder hebben de leuke standaard stap avonden gehad. Dinsdag naar barneys, om karaoke te zingen (ikke natuurlijk niet), donderdag naar balizza (goeie club naar Europese standaarden) en zaterdags naar het centrum.

Vandaag heb ik drukke dag gehad. We hadden in de ochtend een vergadering met een van de marketing personen van Walmer Park een groot winkel centrum. Dus gezond gespannen vanochtend in de auto gestapt en naar het winkel centrum gegaan. De vergadering ging super goed, eigenlijk was het gewoon lekker wat drinken bij een cafeetje daar en wat praten over wat we doen, gelukkig was mijn begeleider erbij om mij aan te vullen over projecten die ik nog niet had gezien / meegemaakt.

Vandaag ook verder gewerkt aan mijn stage plannen. Die zijn bijna klaar, maar het wel heel veel (mag ik zeggen onzinnige) theorie om mijn stage periode door te komen. Buiten Jolanda, weet verder niemand waar ik het over heb als ik over bepaalde theorieën praat en heeft het weinig zin, maar misschien is het goed om die laatste anderhalf jaar van me school nog maar even in te houden.

Ik ga nog eventjes lekker ontspannen. Binnen, want buiten is het super koud, 15 graden ofzo!! :O

Groetjes daaaro en spreek jullie snel!!

  • 14 Mei 2013 - 21:23

    Petra:

    Lieve Rik,
    Leuk dat je er foto's bij geplaatst hebt.
    We voelde ons zondag heel dichtbij. We reden met de bus door een stukje Afrika in het safaripark de Beekse Bergen. Op onze foto's uit Äfrika zijn meer dieren te zien dan mensen.
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Rik

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 5003

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 30 Augustus 2013

Stage Zuid-Afrika

14 Augustus 2012 - 15 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: