Nog maar 6 weekjes - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu Nog maar 6 weekjes - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu

Nog maar 6 weekjes

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

02 November 2012 | Finland, Porvoo

Oeps... Tis alweer een tijdje geleden sinds ik mijn laatste verslag heb geschreven. Dit komt natuurlijk ook omdat ik tussendoor even vakantie heb gehad in Finland.

Nja laatste keer was ik een maand hier en nu nog maar 6 weken te gaan.

Ondertussen is het werken aan school toch wel wat meer tijd in beslag gaan nemen. Ik ben in twee projecten aangewezen als projectleider wat voor mij een hele eer is, maar ook een grote taak met veel verantwoordelijkheid. Gelukkig kom ik zo de tijd wel door.

Een van de project waarin ik mijn eigen team nu leid is een productie voor de Helsinki Capital of Design 2012. In dit project werken 3 teams aan een theater stuk wat is gebaseerd op een scriptie van een professor uit Finland. Binnenkort gaan we alles opnemen en een echte persconferentie voor de media in Finland organiseren.

Zoals sommige misschien al op Facebook hebben gezien is het hier afgelopen week gaan sneeuwen. De sneeuw komt en gaat zo nu en dan, maar blijft steeds langer liggen. Als het koud genoeg is wordt de skipiste achter de school geopend dus kunnen we na school nog even gaan skiën. Tenminste als het dan niet al donker is. Het is hier al rond half 5 donker nu, en nog 6 weken te gaan dus dat gaan hele korte dagen worden, en hele lange nachten.

In mijn vakantie thuis heb ik een examen moeten maken, maar ook die heb ik gehaald, dus ben nu nog maar 1 examen verwijderd van mijn stage. Dit examen heb ik na mijn uitwisselingsproject. Dit betekend dat ik weet dat ik rond 14 december terug zal keren in Nederland. Om weer verder zoeken naar een buitenlands stage avontuur.

Nou ik ga weer even verder met schrijven aan me opdrachten en zo ff snowboarden:)!

Tot snel allemaal!!

  • 03 November 2012 - 17:59

    Roel:

    Hee Rik, cool man, zo'n project lijkt me heel vet als je het vanuit Finland doet, gebeurd ook niet heel vaak dat je dan ook nog leider bent :)

    Board ze en ben benieuwd ;)

  • 05 November 2012 - 21:34

    Petra :

    Leuk Rik om weer wat van je te horen via het blog. ga nog 6 weken genieten.

  • 01 December 2012 - 20:19

    Elly :

    Hoi Rik,

    Leuk om je berichten te lezen. Ik wist niet dat ik hier ook op kon reageren.
    Afgelopen weekend met je moeder en zus naar Valkenburg geweest. Erg gezellig.
    Veel kerst dingen gezien. Ik ben er gek op. Geen kerstmannen gekocht, maar wel leuke hebben dingen.
    We hebben vrijdag in Geldrop geslapen en zijn zaterdag door gereden naar Valkenburg.
    Eerst nog sinterklaas.Ik ben vandaag bezig geweest met het maken van een gedicht. Jammer dat je er niet bij bent dit jaar. Vier je in Finland nog sinterklaas met andere nederlandse studenten? Je hoort nog wel hoe het geweest is.
    Fijn dat je de toets goed had gemaakt. Het komt allemaal goed. Weet je al iets meer over je volgende stage. Je komt nu eerst naar huis om de feestdagen te vieren.??
    De laatste weken gaan in, nog veel plezier.

    Groetjes Je tante.

  • 13 December 2012 - 15:26

    Elly:

    Hoi Rik,

    De laatste loodjes voor jou.
    We hebben hier het Sinterklaas feest gehad, zoder jouw. Een beetje gek was dat wel.
    Er waren weer leuke gedichten en leuke cadeautjes. Is de sint ook nog bij jou geweest?
    Wij vieren het weekend als jij terug komt kerst. Iedereen is dat weekend vrij, Frank, Fleur en Tom gaan moeten werken met kerst. Paul en Klaske gaan skieen. Dat wordt dus erg rustig hier.
    Het is echt winter bij jou, hier is de sneeuw alweer verdwenen. Ben je nu ook gegrepen door de wintersport pret? Geniet nog even van die sneeuw.
    Goede reis en geniet van de dagen met je familie.

    Liefs Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Porvoo

Mijn eerste reis

Uitwisselings project voor school, naar Porvoo

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

Nog maar 6 weekjes

24 September 2012

Alweer een maand hier!

07 September 2012

Verslag 2.0

24 Augustus 2012

Week 1,5 in Porvoo
Rik

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 4994

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 30 Augustus 2013

Stage Zuid-Afrika

14 Augustus 2012 - 15 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: