Alweer een maand hier! - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu Alweer een maand hier! - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu

Alweer een maand hier!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

24 September 2012 | Finland, Porvoo

Dat was eigenlijk een week geleden, maar ik zit al dik over een maand in Finland.
Dus weer even een blog momentje. Het is echt geweldig hier. Een maand klinkt lang en het voelt echt alsof ik me eigen plekkie heb hier in Finland, aan de andere kant gaat het zo ongelofelijk snel hier!
En we hebben laatste weken wel enorm leuke dingen gedaan. Ze hebben hier namelijk een vak, ik heb dit niet gekozen maar veel andere uitwisselingsstudent wel, deze heet 'vakantie activiteiten' hierin gaan ze softballen, bowlen golfen enzovoorts. Laatste paar keren ben ik meegegaan om te gaan golfen en te gaan bowlen. Golfen was echt de grootste flop ooit, niks voor mij. Bowlen daarin tegen ging beter. 2 potjes gespeeld met een bemiddelde score van 170:)! Dat is niet slecht, dacht ik zo!

Verder ben ik afgelopen zaterdag naar Nuuksio National park gegaan. Eigenlijk is het gewoon een heeel erg groot bos, maar toch was het de moeite waard om er heen te gaan. De reis erheen was al enorm leuk. We zijn om 9 uur weggefietst bij de studenten flats en toen zijn we gaan we met de bus naar Helsinki gegaan en daarna met de trein naar een ander dorpje en toen weer met de bus, in totaal zijn we twee en een half uur onderweg geweest!
Daar daarna 6 uur door het park rond gedwaald en de mooie natuur kunnen bewonderen. Owja, tussen het lopen door was ik nog eens tot over me enkels in de modder gevallen... maar dat mocht de pret niet drukken.
De terug reis ging sneller omdat we een lift hadden gekregen van een Finse die ook in Porvoo woont.
Ik heb trouwens wat foto's geüpload hier op mijn profiel voor de gene die geen Facebook hebben.

Verder heb ik veeel vragen gekregen of ik ook wel een beetje aan het studeren ben. Jazeker! We zijn hier hard aan het werk aan verschillende projecten. We hebben een academisch kennis dag in maart die we aan het organiseren zijn, wij helpen bij het organiseren van DE kerstmarkt in Helsinki. En daarbij richt ik me vooral op het ontwerpen van promotie materiaal en de digitale promotie van deze evenementen.
Verder ben ik bezig met het lezen van een Fins onderzoeken naar acceptatie van mensen/kinderen met een leerstoornis in een groep. Enorm interessant! Wel hoop werk om dat allemaal in het Nederlands te vertalen.
Het is wel enorm leuk om deze scriptie over te zetten in drama en muziek.
Verder zijn de gewone lessen zoals in Nederland, Engels, Leiding geven, ICT en Onderzoek.
Dus studeren doe ik hier wel degelijk, maar ik ben ook heeeeel veel aan het genieten:)!

Spreek je snel weer:)!!

  • 03 Oktober 2012 - 23:30

    Peter De Laat:

    Beste Rik,
    Toevallig weer eens op je snelkoppeling op mijn bureaublad geclicked en zowaar weer een nieuwe update van je activiteiten. Natuurlijk ben je ook hard aan het studeren........, had niet anders verwacht want dat is de enige manier om je stage waardevolle inhoud te geven, en je kan het niet meer inhalen immers.
    Veel succes, enne al sneeuw daar?? Hier regent het vooral, en dat is niet zo lekker want komend weekend gaan we weer op Tenaco turnclub weekend. Dat zijn vooral buitenactiviteiten met met 60 kids van 8-18 jr.
    Gr
    Peter

  • 05 Oktober 2012 - 07:42

    Rik Nijskens:

    Hooi Peter,

    Jaa had deze vlug tussendoor geschreven en daardoor geen linkje eruit gedaan.
    Helaas is het nog steeds niet aan het sneeuwen, daar moet ik nog even op wachten waarschijnlijk, en de kans is er zelfs dat ik helemaal geen sneeuw zie!! Echt jammer, het is nu ong 5 graden kouder dan in NL dus qua weer is het nog niet zo heel erg verschillend, ook hier is behoorlijk veel regen, bijna alsof ik gewoon in NL ben.
    Nou hopen dat het weekend toch nog een beetje mooi weer word!!
    Heel veel plezier!!

    Groetjes Rik

  • 25 Oktober 2012 - 22:18

    Petra :

    Lieve Rik,
    Zit je alweer in het Finse ritme?
    Ik heb net foto's zitten kijken van Porvo. Zit jij in de buurt van de rode houte huisjes aan het meer? Dat ziet er heel knus en gezellig uit.
    Liefs mama

  • 28 Oktober 2012 - 19:05

    Petra :

    Ha Rik, Ik mis het vervolg van je porvoo story.Wanneer schrijf je weer iets.
    Groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Porvoo

Mijn eerste reis

Uitwisselings project voor school, naar Porvoo

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

Nog maar 6 weekjes

24 September 2012

Alweer een maand hier!

07 September 2012

Verslag 2.0

24 Augustus 2012

Week 1,5 in Porvoo
Rik

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4993

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 30 Augustus 2013

Stage Zuid-Afrika

14 Augustus 2012 - 15 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: