Week 1,5 in Porvoo - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu Week 1,5 in Porvoo - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu

Week 1,5 in Porvoo

Blijf op de hoogte en volg Rik

24 Augustus 2012 | Finland, Porvoo

De eerste week in Porvoo is alweer voorbij. Jeetje was ging dat snel!!

Laat ik beginnen bij het begin, mijn aankomst hier in porvoo, ik werd ontvangen op het vliegveld van Helsinki. Het was hier geweldig weer en werd met de auto naar porvoo gebracht, wat ongeveer een half uurtje rijden is van Helsinki.

Daarna heb ik mijn huurcontract getekend en ben ik mijn appartement gaan bekijken. Het is een leuk appartement, met alles wat je nodig heb. Daarna gelijk even boodschappen gaan doen om de koelkast te vullen.
De rest van de dag heb ik bijgeslapen.

De volgende dag gingen we naar school. Daar hebben we enorm veel info gehad, over roosters, de manier van omgaan met leraren, online leren, enz. Dat waren de eerste dagen op school.

Verder gelukkig de eerste 2 feestjes gehad, dat zijn zware dagen want de Finnen om 7u met drinken tot een 4 snachts dus dat zijn lange stap avonden, gelukkig is bier hier 5,50 dus 2 bier op een avond wordt je gelukkig niet echt brak van dus school de volgende dag een goed te doen!!

Voor de rest in het weekend naar de IKEA geweest. Daar wat aanvulling gekocht voor me appartement.

Deze week heb ik de eerste lessen gehad van school, owja de helft ervan tenminste. De lijst van vakken waar we van konden kiezen was de lijst van het lente semester van 2012, dus niet meer geldig, dus weer nieuwe vakken en ik ben eindelijk tevreden met wat ik gekozen het en dat zijn volgende vakken: Event planning, managing organisations, introduction in SAP, organisational leadership and professional development, Research en Acadamic English. Pittig vakken pakken maar gelukkig wel behoorlijk wat dingen kunnen doen ik nuttig vind en leuk vind!

'savonds zijn we veel aan het sporten op het sportveld achter onze appartementen, basketball en voetbal zijn het tot nu toe vooral geweest.

En een laatste ding is dat we elke donderdag sauna avond hebben. Super chill en relaxed. Het schijnt zelfs nog beter te zijn als hier dadelijk 1,5 meter sneew ligt en je derin kan gaan liggen na de sauna!

Nou ik ben beniewd!!

I'll keep you posted!!

  • 26 Augustus 2012 - 19:28

    Petra Reijgersberg:

    Lieve rik,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jou leven in Porvoo. Ik vind het ook erg leuk om te skypen. Allemaal nieuwe manieren van communiseren voor mij. Ik hoop gauw weer iets van je te horen. Liefs mama

  • 27 Augustus 2012 - 12:12

    Sjoerd Van Bommel:

    Rik

    klinkt goed, en zeker die sauna perikelen, ga je vanzelf je buik inhouden, en dat gecombineerd met al dat sporten, we krijgen een jonge god terug ergens in december!!
    geniet en steek een hoop op, jonge vrind,

    olllie B bommel

  • 30 Augustus 2012 - 18:33

    Gijs:

    hey pik.
    ik mis je heel erg jonguh.
    en ik heb gister leus gehad van sjoerd was echt super leuk.
    en ik hoop dat je dalijk met een gesprierde buik treug komt.
    ik hoop ook dat je daar veel leert de school waar ik op zit leer ik ook veel.
    de ballen. je broertje

  • 05 September 2012 - 09:57

    Sonja:

    Hi Rik,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jou leven ver weg! Heel veel plezier,maar dat lukt wel zo te lezen! Ik ben net terug van een heerlijke vakantie 15 dagen op Lesbos in Petra!!!
    Knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Porvoo

Mijn eerste reis

Uitwisselings project voor school, naar Porvoo

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

Nog maar 6 weekjes

24 September 2012

Alweer een maand hier!

07 September 2012

Verslag 2.0

24 Augustus 2012

Week 1,5 in Porvoo
Rik

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4992

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 30 Augustus 2013

Stage Zuid-Afrika

14 Augustus 2012 - 15 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: