Nog steeds ZON! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu Nog steeds ZON! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu

Nog steeds ZON!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

05 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Alweer een week voorbij in het zonnige en geweldige Zuid-Afrika.

Even beginnen waar ik vorige week ben gebleven. We zijn gaan braaien met de vrijwilligers van een van de projecten. Dit was echt helemaal geweldig, we hadden een groot feest in het midden van de sloppenwijk. Veel blanken afrikanen durven deze niet eens in omdat ze denken dat het gevaarlijk is, maar in werkelijkheid zijn het super gezellige en dezelfde mensen als wij.

Maandag ging het werk gewoon weer door. Even een wedstrijdje gepland voor mijn voetbal jongens en meiden, die gaat morgen plaats vinden. Leuk extraatje is dat ik de plaatselijke media heb uitgenodigd en ze komen foto's maken en plaatsen een artikel in de plaatselijke krant.

Deze week heb ik ook een afspraak gepland met een groot winkelcentrum hier in PE. Jolanda, mijn stage collega, en ik gaan vergaderen met het management van dit centrum om te kijken op welke manier(en) zij een steentje zouden kunnen bijdragen aan het werk dat Izizwe doet.

Dat brengt me ook nog op een puntje. Ik wil graag een actie of meerdere opzetten in Nederland. Ik kan zelf het geld besteden hier en het komt direct bij de mensen van de wijk terecht. Ik wilde iedereen vragen of iemand nog ideeën had. Heb jij nog een actie van school, werk, club of loopwedstrijd, dan zou het super gaaf zijn om Izizwe als goed doel te gebruiken. Ik zal vanuit hier alles doen om te helpen! Het zou super gaaf zijn als ik tijdens mijn stage nog wat kinderen kan helpen.

Weer even naar de rest van de avondturen hier. Afgelopen week niet veel gerezen maar wel lekker veel gefeest, en eerlijk dat hoort er hier ook een beetje bij natuurlijk. Deze week hebben we helaas veel afscheid moeten nemen van vrijwilligers die naar huis gingen, die laatste avonden moesten natuurlijk wel gevierd worden. Daarnaast was er nog een leuke gebeurtenis in dit zuidelijk puntje van Afrika. Ik ben namelijk 20 geworden hier wat onwijs gaaf was en ik natuurlijk nooit had kunnen dromen. Het vieren van mijn verjaardag in Afrika heb ik het dan over natuurlijk!

Even stage gerelateerd!! Dat gaat ook super goed, ik heb mijn laatste test thuis gehaald, waardoor ik voldoe aan de criteria om mijn theoretisch examen te maken tijdens mijn stage. Mijn stage product voorstel is ook goedgekeurd dus dat komt helemaal goed. Dit is natuurlijk ook niet onbelangrijk en lekker meegenomen! haha

Gister nog even lekker naar weer een Rugby wedstrijd van de Kings geweest. Vorige keer hadden ze 0-27 verloren maar gister wisten ze het nog gekker te maken. De uitslag was 10-72 een vernedering natuurlijk.

Nou dat was wel weer een mooi verhaaltje dacht ik zo. Ik ga gauw weer in de zon liggen.

Groetuh!

  • 05 Mei 2013 - 20:49

    Petra :

    Lieve Rik, ik ben trots op je. Fijn dat alle punten nu binnen zijn om examen te kunnen doen. Jij houdt het altijd zo lang spannend. Maar je bereikt je doel steeds weer. Super!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Rik

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4998

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 30 Augustus 2013

Stage Zuid-Afrika

14 Augustus 2012 - 15 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: