Verslag 2.0 - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu Verslag 2.0 - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rik Nijskens - WaarBenJij.nu

Verslag 2.0

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 September 2012 | Finland, Porvoo

Jeee tijd geleden dat ik heb geschreven!! Maar ik ga het nu echt doen!!

Allereerst even een rectificatie voor vorige keer. Ik ben niet helemaal bij het begin begonnen, het begon namelijk met de auto tocht naar Düsseldorf 'snachts met pa over de Duitse wegen crossen:)! We waren ruim op tijd aan gereden (thuis gegaan) haha, en natuurlijk blind rijdend op de navigatie. En het was een echte 'even Apeldoorn bellen' actie. Ruim op tijd rijden we bijna Düsseldorf binnen richting het vliegveld, eenmaal daar aangekomen bleek het vliegveld gesloten te zijn. Dat is raar, een internationaal vliegveld dat gesloten is, hier is iets fout. Wat bleek het was een recreatie vliegveld. Het zweet stond ons beide al op het voorhoofd, maar terwijl we cool probeerde te blijven weer een nieuw vliegveld gezocht in de navigatie en deze had de naam 'Düsseldorf international airport', nou dat klonk beter en bleek ook een stuk groter te zijn. Deze was open en had mijn vlucht op de borden staan en we waren ruim op tijd dus bagage in gecheckt en even ontbeten tegen mijn zenuwen!

Ok tot zo ver de reis hier naartoe, de vlucht was niet heel erg interessant, normaal kan je heel veel zien vanuit het vliegtuig en zelfs met een 'windowseat' is het enige wat ik gezien heb bijna de binnenkant van mijn oogleden (ik was toen inmiddels bijna 24 uur wakker).

Dusss, even 2 weken doorspoelen, die weken hebben jullie in het vorige verslag kunnen lezen. en nu zijn we alweer bijna 2 weken verder en het gaaat enorm snel hier. Gelukkig komt dat omdat ik het gewoon enorm gaaf vind hiero.

Dus het volgende op het programma was veel feesten en alles uitvogelen voor school. Vorige week hadden we een 'Freshman party (groentjes party voor alle eerstejaars en uitwisseling studenten van 5 campus over heel Finland)' in Helsinki. In totaal waren we met ruim 1000 groetjes daar en moesten we de hele dag feesten en door Helsinki lopen, het was echt een geweldig feest met heel veel grappige opdrachten en teambuilding oefeningen! Na de hele dag torens bouw, dansen, liedjes zingen en rondrennen in onze geweldige kostuums gingen we met een voldaan gevoel naar huis!!

Verder zijn de dinsdag en donderdag avonden gereserveerd voor campus doet sport, we spelen voetbal, basketbal en afgelopen dinsdag hebben we unihockey gespeeld. Tering!! het is basicly indoor hockey maar omdat hier iedereen dit speelt en ook nog een ijshockey speelt heeft iedereen een controle over de bal waar ik U tegen zeg, het was enorm leuk en heb veel gelachen met de Finse mensen, want helaas schitterde de andere uitwisseling studenten van afwezigheid:(.

Als laatste wil ik jullie vertellen over een super tof project wat ik hier ga doen. Met 5 Finse studenten en 1 professor uit Helsinki ga ik een theater/muziek project doen. Ik heb hier enorm enthousiast over we weten nog niet helemaal hoe we het gaan doen, maar we gaan met zijn alle produceren en ik zal voor het grootste deel de muziek verzorgen. Sinds ik mijn drums niet bij heb betekend dit, materiaal verzamel, instrumenten maken, muziek schrijven dus we gaan zien wat het wordt maar we gaan het resultaat sowieso opvoeren hier in het centrum van de stad, in de campus en in Helsinki op een podium omdat Helsinki dit jaar World Capital of Design is. Dat klinkt toch verdomt goed dacht ik zo, en als extra krijg ik er ook nog een 3 studie punten voor.

Nou volgens mij heb ik jullie weer aardig bij gepraat!!

Hoe gaat het met jullie in Nederland?!

Groeten!!

  • 07 September 2012 - 19:07

    Sonja:

    Wauw Rik dat klinkt allemaal heel goed! En wat een gaaf project ga je doen! Ben erg benieuwd naar je verdere verhalen! O ja...wat een goed verhaal, dat met je vader naar het vliegveld! Zie jullie al helemaal staan bij zo'n dichte luchthaven hihihi!

  • 07 September 2012 - 19:07

    Sonja:

    Wauw Rik dat klinkt allemaal heel goed! En wat een gaaf project ga je doen! Ben erg benieuwd naar je verdere verhalen! O ja...wat een goed verhaal, dat met je vader naar het vliegveld! Zie jullie al helemaal staan bij zo'n dichte luchthaven hihihi!

  • 10 September 2012 - 08:18

    Petra Reijgersberg:

    Lieve Rik,
    Ik ben heel blij om te lezen dat het zo goed gaat. Leuk dat er van die spontane acties op je pad komen. Muziek is jou leven, dus mooi dat je daar een project van kan maken.
    Laten we gauw weer eens bij kletsen op skype. liefs mama

  • 21 September 2012 - 01:41

    Peter De Laat:

    Beste Rik,
    Heel goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, en dat zowel je sportieve als je inhoudelijke kant van uitdagingen wordt voorzien daar in het verre Helsinki. Hier is het inmiddels gedaan met de zomer en de temp is gezakt tot zo'n 15 graden gemiddeld. Bij jou zal het zo wel gaan sneeuwen haha, kan je ook nog wat skieen misschien. Ik heb een finse oom, en die ging als kind altijd op de skies naar school in de winter, en dat begon al in oktober geloof ik. Ik zou zeggen: hou ons op de hoogte en take care
    Gr Peter

  • 21 September 2012 - 01:43

    Peter De Laat:

    Af en toe een paar foto's is ook wel leuk voor ons, vooral met veel sneeuw en zo.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Porvoo

Mijn eerste reis

Uitwisselings project voor school, naar Porvoo

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

Nog maar 6 weekjes

24 September 2012

Alweer een maand hier!

07 September 2012

Verslag 2.0

24 Augustus 2012

Week 1,5 in Porvoo
Rik

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4983

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 30 Augustus 2013

Stage Zuid-Afrika

14 Augustus 2012 - 15 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: